reklama

Aj toto bude ešte možno na niečo dobré

Vyhádzala som skrine. Vlastne len jednu.Predsavzatie bolo že všetky, ale už po tej prvej som mala energiu na nule. Nie je to až taká fyzicky náročné práca, ale psychike to ako dá zabrať !!!Rozhodne to nie je práca pre nerozhodných.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

 Robievam túto prácu na jar, ale tento rok som to akosi nestihla. Vraví sa, že na jar treba prevetrať šatník, pustiť do príbytku čerstvý vietor, rozlúčiť sa s nepotrebným. Tak ja som tento rok vpustila vietor jesenný. No a čo. Aspoň trochu zmena.

 Najzásadnejšia vec pri tejto práci je prikázať si byť nekompromisná. Nepresviedčať sa, že do tých o dve čísla menších nohavíc ešte schudnem. Jedinú výnimku môžu dostať iba mimoriadne veci, ktoré sa v minimálnom množstve odkladajú pre budúce genrácie. Môžem potvrdiť z vlastnej skúsenosti, že som veľmi rada objavovala poklady v skrini svojej mamy, aj starej mamy, hoci tie od druhej zmienenej boli už len estetickým zážitkom a inšpiráciou, lebo kvalitný materiál chutil moliam a prakticky už boli nepoužiteľné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Ďalšou dôležitou vecou je potrebné si uvedomiť, že čím viac starých vecí vyhodím, tým viac miesta vznikne pre nové, ktoré si budem môcť a musieť nakúpiť. A to už je celkom pádny presviedčací argument. No ale čo keď pohreb obľúbených handričiek je taký bolestný !!! Niekedy spôsobuje bolesť rozlúčka so spomienkou na chvíle v nich prežité, inokedy myšlienka na prostriedky na ne vynaložené.

 Najľahšie lúčenie je s kúskami zo secondhandu. Nestáli veľa, splnili svoj účel, boli výnimočné, jedinečné a sú ľahko nahraditeľné. 

 Je zvláštne a zábavné ako muži lipnú na svojich obľúbených veciach. Sú schopní vybrať vyťahaný sveter aj zo smetnej nádoby pokiaľ ho tam nájdu. Preto ja vždy, niečo už odpísané na zánik, strihám, trhám alebo inak znehodnocujem. Stalo sa mi totiž už aj to, že tričko odložené ako handra na čistenie a niekoľkokrát použité na leštenie skiel, si s radosťou a nadšením obliekol môj manžel a milo mu dohováral, že kde sa mu len doteraz skrývalo a ako veľmi mu chýbalo. :-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Okrem iného boli v skrini aj kožené bundy, obdraté, nevyčistiteľné, roky nenosené. Každý rok ich presuniem ďalej a hlbšie, hoci viem, že už ich nikdy nikto neoblečie, ešte nie sú na rade. Až tento rok dozrelo to rozhodnutie, že už stačilo a že práve menia bydlisko a možno aj majiteľa. Zbalím ich do veľkej igelitovej tašky a cestou ku priateľke, kde prechádzam okolo veľkoobjemového kontajnera ich vyložím..nehodím dnu, opriem z vonkajšej strany. Predsa mám ešte pocit, že niekomu menej náročnému by sa mohli hodiť. U priateľky som maximálne 10 minút , len rýchly rozhovor na chodbe. Keď prechádzam okolo kontajnera, igelitka s bundami tam už nie. Niekto bol na expresnom nákupe. :-) 

Iveta Kožiaková

Iveta Kožiaková

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som naivná romantička krížená s racionálnou pragmatičkouhľadajúca aj v tom najväčšom darebákovi niečo dobré.Rada používam iróniu a sarkazmus,preto neberte všetko čo napíšem tak úplne vážne. Zoznam autorových rubrík:  ...ja som vám to hovorilapostrehypríbehúvahaúsmevy zo životato smutnejšie zo životakrutá realitafikciafejtónSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu