reklama

Taký iný rok

Ako som sa naučila nebáť,klopiť uši a myslieť pozitívne.Bez toho by to nešlo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Tento rok je pre mňa iný ako iné roky.Je poznamenaný výmenou náhradného dielu v manželovom tele..Všetky zaužívané stereotypy sú zrazu obrátené na hlavu,vymieňajú sa za nové,iné.Na veľa vecí mám zrazu iný pohľad.

Napríklad robím veľa vecí,ktoré predtým robil len manžel.Často som ho kritizovala za to,ako to robí a prečo to nerobí lepšie.Dnes keď si to vyskúšam sama,zisťujem,že sa to lepšie nedá.Pri tomto poznaní sklopím uši a hanbím sa.Učím sa neriešiť všetko krikom.Je ideálne,ak je za všetko zlé čo sa stane,konkrétny vinník.Ale budem vari kričať sama na seba? A ak nekričím na seba,prečo by som mala na iných?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prestávam sa báť,stresovať dopredu,ako veci dopadnú.Načo? Aj tak ich neovplyvním.Verím v kladný výsledok a ak náhodou nie je,vtedy nastane čas niečo riešiť a nie vopred zomierať strachom. 

Robím veci,ktoré by som predtým s ohrnutým nosom odmietala,ako podradné,ponižujúce a nezvládnuteľné.Obúvam ponožky a zaväzujem šnúrky,pichám injekcie.Spotím sa pri tom ako pri rúbaní dreva.Skúste inému dospelému človeku obúvať ponožky..no skrátka drina.Smejem sa pri slovách,že mi to bude vrátené ak to budem ja raz potrebovať.Ďakujem a dúfam,že ponúknutú ochotu nebudem musieť nikdy využiť.

Počas takéhoto iného roka som zistila aj to,kto sú skutoční priatelia a čo sú schopní a ochotní urobiť.Robiť náhradné nohy,doprovad,organizovať veci tak,že ak nemôže ísť Mohamed k hore ,príde hora k Mohamedovi a prispôsobovať sa.Ak je niečo nachviľku dokážeme sa usmievať a pretvarovať,ak nadlho,to už je o pravde,tam sa nič neuhrá.A tak zo života odchádzajú ľudia povrchní a sebeckí,a zrazu zisťujem,že ani nechýbajú,zostávajú tí so srdiečkami na pravom mieste a pri troche šťastia sa tam zmestia ešte aj nejakí noví,niektorí sa len mihnú,iní zanechajú hlbokú stopu,prípadne zostanú natrvalo. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Už tri mesiace nás nebudí budík.Zobúdzame sa spontánne a ranný zhon nahrádza iný rituál,meniaci sa so zlepšujúcim sa stavom pacienta. Pomoc s rannou hygienou a spoločné raňajky.Čítanie novín a šálka kávy.Občas zostane čas aj na prechádzku bosou nohou po zarosenej tráve.Čas sa spomalil,občas akoby stál a veci sa nehýbu dopredu.Nastáva nervozita,všetko trvá akosi pridlho."Nedvíhaj na mňa hlas,keď ja ho na teba nedvíham" je veta ktorá nás vracia do reality,prinúti uvedomiť si čo je dôležité a podstatné, na čom záleží a na čom nie.Veriť ,že bude lepšie,nevzdávať sa,myslieť len pozitívne ,iné si nepripúšťať a s optimizmom pozerať vpred aj keď občas je to hovädsky ťažké.

Iveta Kožiaková

Iveta Kožiaková

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som naivná romantička krížená s racionálnou pragmatičkouhľadajúca aj v tom najväčšom darebákovi niečo dobré.Rada používam iróniu a sarkazmus,preto neberte všetko čo napíšem tak úplne vážne. Zoznam autorových rubrík:  ...ja som vám to hovorilapostrehypríbehúvahaúsmevy zo životato smutnejšie zo životakrutá realitafikciafejtónSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu